Ado Travel BV branchewinnaar bij De Succesfactor

0

Ado Travel BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Zonvakantiebranche. Zij heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming, met een zeer sterke positionering. ‘Ado Travel BV weet haar uitgebreide knowhow op het gebied van zonvakanties uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor zij zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

Ado Travel BV is specialist op het gebied van zonvakanties in Turkije. De onderneming werd in 2004 opgericht door de tweelingbroers Ekrem en Adem Celebi, twee hoogopgeleide heren uit een familie van louter ondernemers. Ado Travel is een zogeheten OTA (Online Travel Agency) en touroperator, en richt zich op het middensegment van de vakantiemarkt voor Turkse bestemmingen. Doelgroep bestaat voornamelijk uit jonge gezinnen met kinderen en 50-plussers. Het bedrijf heeft vier vestigingen, in Den Haag, Antalya, Alanya en Side. In totaal zijn er 18 mensen werkzaam (in Nederland en Turkije).

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Ado Travel BV een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Ado Travel, want zij is continu bezig haar diensten te verbeteren en zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van de klant.’

Klantentrouw
Ado Travel onderscheidt zich door haar vermogen om haarfijn aan te voelen wat voor soort vakantie de klant wenst, of zelfs: om de verwachtingen van de klant te overtreffen. Reputatiemanagement speelt hierin een beduidende rol. De jury prijst met name haar grote klantentrouw – maar liefst 95% van het klantenbestand zijn herhaalklanten – en de korte lijnen met de markt. ‘De medewerkers zijn erin getraind om mensen die naar Ado Travel bellen voor informatie zo enthousiast te krijgen, dat ze alleen nog maar via Ado Travel willen boeken’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.

Ekrem Celebi: ‘Het is overduidelijk dat een speler met prijs alleen op lange termijn niet kan concurreren. Toch lijkt het erop dat de hele reisindustrie onderscheidend probeert te zijn op prijs. Daarom is het belangrijk om te kijken naar je businessmodel en dat te herpositioneren. Een shift van een product oriented mindset naar een consumer oriented mindset is hierin noodzakelijk. Start met het creëren van aanbod dat in lijn is met de behoeften van jouw klant.’

In totaal vervoert Ado Travel circa 13.000 passagiers per jaar. Al drie achtereenvolgende jaren is zij de winnaar van de reisgraag.nl award voor beste reisorganisatie in het segment strandvakanties Turkije. Voor de komende periode staat de opening van een nieuw Ado Travel kantoor in Istanbul in de planning.

‘Ado Travel is een zeer hoogwaardig bedrijf dat een opmerkelijke positie heeft opgebouwd. Absoluut een specialist op het gebied van all-inclusive zon- en strandvakanties. Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een absolute topper in haar wereld. De terechte branchewinnaar!’, aldus de Nominatiecommissie.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here