Studenten onderzoeken kansen in Turkije voor bloemenexporteur

0

Bloemen en plantenexporteur Koapak BV ziet Turkije als groeimarkt voor de afzet van bloemen en planten. Afgelopen week was de kick-off voor de 2de jaars studenten van de opleiding MER (management, economie en recht) die in het kader van de Innovatieklas voor Koapak uit De Kwakel aan de slag gaan met een markt- en vestigingsonderzoek in Turkije.

Koapak wil binnen een paar jaar een verkoopconcept ontwikkelen voor de Turkse markt. Het onderzoek wordt gebruikt ter ondersteuning van haar plannen om deze Turkse markt te bewerken. Innovatieklas biedt studenten opdrachten en een programma om vanuit hun eigen vakgebied kennis te kunnen maken met het bedrijfsleven.

“Koapak wil een tuincentrum ontwikkelen dat voldoet aan de moderne wensen van de Turkse klant. Bij de ontwikkeling van onze plannen maken wij graag gebruik van de kennis en het enthousiasme van de studenten. Tegelijkertijd krijgen studenten de kans in onze keuken mee te kijken en zich te verdiepen in de internationale bloemen en planten business. Een win-win situatie volgens ons”, aldus Felix Ensinger, directeur van Koapak.

Potentie Turkse markt
Koapak ziet volop kansen voor de afzet van planten, bloemen en tuinplanten op de Turkse markt omdat de koopkracht er enorm is toegenomen, de economie groeit met gemiddeld 7% per jaar, de markt toegankelijker wordt voor buitenlandse investeringen en het land economisch stabieler is geworden. Daarnaast is de Turkse bevolking erg gesteld op bloemen, planten en mooi aangelegde tuinen. Koapak meent dat er op het gebied van logistiek, conditionering van het product, winkelconcepten en presentatie van de producten in Turkije nog een wereld door hen is te winnen.(Bron: Programmabureau Greenport Aalsmeer)

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here